måndag 8 oktober 2012

Toppen och jag har varit till Skåne

I torsdags mitt på dagen for Toppen och jag till Skåne för att hälsa på Tina och Agneta i Gärdslöv.
Det tog oss ungefär 8 timmar i bil dit men väl framme blir man bemött med sådan värme så det är värt varenda mil!
Jag måste säga att de har en av de snällaste hundflockar jag någonsin träffat som utan vidare släpper in Toppen och bara är snälla mot honom.
Han är å andra sidan en artig kille så det är lätt att tycka om honom.
Till och med Moxie som brukar vara den som är skeptisk mot inkräktare blev förälskad i Toppen som var både snygg, snabb och rolig ;)
Tyvärr så kan vi väl kontstater att det skulle vara en "match made in hell"
Här en liten bild på dem i alla fall
Det har varit en lugn och harmonisk helg där vi på fredagen åkte på en liten tur och bland annat gjorde ett stopp på TEBA där jag handlade lite smått och gott, men var väldigt försiktig faktiskt!
Vi stannade till vid en sjö i en fin bokskog för lite träning och allmänt hundspring
 


 
På fredagskvällen bjöds det på inbakad fläskytterfilé som Tina så omsorgsfullt tillagade och till den fick vi pepparsås och klyftpotatis, det var väldigt gott!
Dessutom fick jag ÄNTLIGEN träffa Linda Ljung som jag inte sett sedan specialen i Sälen 2011.
Linda är en tjej i min smak och jag önskar att jag även kunde träffa henne oftare, men det är ju så satans långt till Skåne!

 
På lördagsmorgonen steg vi upp i ottan för att åka iväg på jakt.
Agneta och jag delade gömsle med skytten Jakob medan Tina och Micke satt redo med sina bössor i ett annat gömsle.
Tyvärr cirkulerade det två havsörnar precis vid våra gömslen så gässen höll sig på avstånd, men det var roligt att få vara med och Toppen skötte sig finfint i gömslet där han till och med tog sig en tupplur.
Vi fick sedan testa på att stöta fasan och kanin vid ett dike i en åkerkant och på ett fält med betor.
Toppen gjorde detta på ett mycket bra sätt men ingen jaktlycka här heller.
Som sagt så är jag väldigt nöjd med min Topp men är medveten om att han än så länge inte förstår riktigt vad det handlar om och förmodligen kommer att bli hetare då han gör det.
Men Tina... jag kommer gärna och provar på fler gånger :)
På lördagskvällen bjöds jag på vildandsbröst vilket jag aldrig tidigare smakat, det var mycket gott.
Till det serverades en majsoch potatispuré och en salsa med mango, avocado, ananas, chili och lime.
MUMS!
Efter frukost på söndagsmorgonen bar det av hemåt igen och strax efter halv fem igår eftermiddag gled vi in hemma på Ingbo-slott :)
Tack snälla Tina och Agneta för en supertrevlig helg och för eran gästfrihet, synd att det är så satans långt till er annars skulle jag gärna hälsa på oftare.
 Toppen och Betty delar soffa
Z vilar sig på bädden 
 Tekla som fotomodell
Betty använder Nelly som huvudkudde :)





2 kommentarer:

  1. Å, måste varit en superduper tur till södern!!! Malin Keno Iver

    SvaraRadera
  2. Låter som en perfekt helg!!

    SvaraRadera