onsdag 22 augusti 2012

Total utmattning

Efter en vecka på Öland med hundiga aktiviteter har jag varit totalt utmattad och hundträning har inte ens funnits på kartan!
Vi gled in hemma på Ingbo-slott klockan 01:47 på söndagskvällen och väckarklockan ringde 05:00 på morgonen för att börja jobba efter fem veckors semester.
Nu har vi jobbat i en och en halv vecka och allt känns som vanligt igen.
Tyvärr har vi mygginvasion här hemma och varken hundarna eller jag kan vara ute längre än en promenad kräver :(
Jag tar bilen och åker iväg några mil för att kunna låta dem rasta sig i dräglig miljö...
Vi har stora personliga grejer på gång under hösten som kommer att ta tid och kraft men jag ska försöka smyga igång dirigeringsträningen med Toppen så smått.
Det är ju inte så att han är helt otränad i det men man såg ju på provet att vi har en lång bit kvar.

Jag ska bara se till att dirigeringsträningen inte blir på bekostnad av det självständiga arbetet då jag verkligen inte vill att han till exempel ska börja fråga mig på söket!
Han är en mjuk hund så det gäller att hitta en bra balans mellan självständighet och samarbete.


1 kommentar:

  1. Håller med! Också sååå trött efter alla aktiviteter! Skönt med lite vila!!! Lycka till med det personliga! Mallan Keno Iver

    SvaraRadera